Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с охладителната система

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с охладителната система

    Здравейте колеги,извинявам се за питането ама рових из темите и не открих нещо подобно. Та проблема е следния:първо колата е модел 146,1,4 boxer,колата я карам постоянно и непрестанно,та вчера минах около 130км.извънградско всичко шест,даже децата на няколко пъти искаха да спра парното че не се диша,обаче тази сутрин ставам паля колата и след минута,две, хоп 90 и кусур градуса,и изведнъж температурата падна до 50грасуса,и като се почна едно лашкане на тая стрелка нагоре до 100,и надолу до 85,парно естественно няма,но като почне да пада температурата и парното идва,в един момент колата угасна и установих че изпарителя е замръзнал. Криво ляво се дотътрих до там докъдето трябваше да стигна и извадих тънкото маркуче от казанчето това което влиза горе до капачката,запалих колата и установих че антифриз не тече,изфорсирах я и като тръгна една гняс,една кал,ужас,и почнах да наливам вода и да я източвам през това маркуче,и уж тръгна чиста вода,напълних казанчето и тръгнах към Плевен,но уви същат работа,с тая разлика че не замръзна изспарителя,какво може да е станало? Моля помагайте че утре пак път ме чака. Благодаря предварително
    sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

  • #2
    Ако никога не си сменял водна помпа, най-вероятно в нея е проблема. Особено ако е фабричната, 100% е свършила.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • #3
      Не несъм я сменял никога,това ли са симптомите на заминала водна помпа

      ---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

      Как мога да разбера дали наистина е тя,без да я сменям
      sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от pisa_misho Покажи съобщение
        Не несъм я сменял никога,това ли са симптомите на заминала водна помпа
        Да, често като загрее, спира да циркулира охладителната течност. Перката е пластмасова, цепи се и превърта.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #5
          Е да,ама тя загрява за минута все едно някъде нещо се е затлачило,или запушило,и примерно като вдигне градусите явно отваря термостата,температурата пада буквално за секунди и пак след около минута е пак на около 100градуса и това в продължение на 70 км.
          sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

          Comment


          • #6
            Симптомите са като за помпа и според мен. В горният край на разширителният съд влиза едно тънко маркуче идващо от дросела. Ако съдът не е потъмнял, когато помпата върти ясно се вижда струята която минава през него. Когато помпата вземе да превърта едва капе от там. Ако съдът е потъмнял - измъквате маркучето, навирате го в чиста бутилка и палите. Не прави ли хубава струйка - бегом към магазина за помпа. Не я карайте така, главите на боксера са малки и не се кривят, но пък се пукат. Новата помпа по добре с метална турбинка.
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • #7
              Ами от този маркуч като запаля колата и върви много тънка струйка,като я форсирам струята става плътна и обемна,като отнема газста спира за секунда и продължава тънка струйка,това е от снощи,когато реших и аз да видя дали помпата върти,но от това маркуче върви кал по скоро отколкото антифриз,а антифриза съм го сменял началото на лятото
              Last edited by pisa_misho; d.m.y г., 07:40.
              sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

              Comment


              • #8
                Отиваш някъде, дето имаш чешма с маркуч под ръка. Разкачаш всички маркучи на охладителната система и пробки по картера и почваш с яка струя да промиваш, обратно на потока на антифриза цялата система. Гарантирам, че ще ти паднат очилата(буквално) от мизерията, дето ще излезе. Пълниш после с вода и караш. После пак я източваш и пълниш с антифриз.
                Разбира се, хубаво е да смениш и помпата, но имай предвид, че не промиеш ли системата, спасение няма да има.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Направих го това тая сутрин,и наистина се смаях за каква кал става дума. За сега всичо е шест,само че ми прави впечатление че сега пуши отзад повечко,или вече си внушавам,незнам,а може и от студа да е. Налях и червен антифриз,3л. концентрат и останалото вода,да налея ли още малко концентрат или така е добре
                  sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                  Comment


                  • #10
                    Ха честито,колата вече пуши яко отзад,бял гъст дим,а казанчето несмогвам да го долея,според няколко сервиза е гарнитура,като първо,пали вече трудно,и като запали първите десет-петнайсет секунди,аха да угасне и като духне водата от някой цилиндър се оправя,и започва якото пушене,съответно загрява за секунди.Кажете ми моля ви,каква е поредността при смяна на гарнитура и за какво да внимавам,докато си избирам сервиз в Плевен,в смисъл,трябва ли да се надуват блоковете,това за шлайфа задължително,какво друго мога да отстраня докато е отворен мотора.Благодаря предварително.А , забравих да кажа,за сега не е смесила антифриза с водата
                    Last edited by pisa_misho; d.m.y г., 21:32.
                    sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                    Comment


                    • #11
                      Прегрял си двигателя, виж си все пак и помпата.
                      Може да направиш пълен ремонт на главата.
                      Препоръчително е и смяна на болтовете или шпилките, каквото има там
                      Ако е само гарнитура се вижда от къде е минавала охлаждащата течност.
                      Тези които я правят трябва да преценят от къде е пробива.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Има не малка вероятност да не е гарнитура а спукана глава. Вкарва ли газове във охлаждащата течност? Имайте предвид че загряването все таки може да е от помпата, а загубата на течност да е следствие от прегряването. Когато моята превъртя турбинка, сменях и глава. Интересното е че се пукат някъде преди всмукателният клапан. И друг освен мен мина по тоя път, и жертва беше същият цилиндър.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #13
                          Ако имате предвид бълбукането в казанчето на празен ход,да има го,и то идва от мъркучето което излиза от радиатора,като я форсирам бълбукането изчезва,от другото мъркуче което идва от дросела и влиза в казанчето преди капачката,на празен ход има слаба постоянна струя,като форсирам,за секунда струята изчезва и след това става плътна и мощна,променя се в зависимост от оборотите,колкото повече газ толкоз по силна и плътна ,и обратното,и като отнема газта , пак спира за секунда и става тънка и постоянна. Колега кой цилиндър е бил при теб? Задължително ли е надуването на главите?

                          ---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:15 ----------

                          Информативно за около 15км.,нивото на казанчето от максимума падна под минимума,а отзад все едно минава парен локомотив
                          sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                          Comment


                          • #14
                            При мен и при един познат беше 3-ти цилиндър. За 1 час на угасен двигател успя да напълни цилиндъра.
                            При затворена капачка на казанчето, в случай че е издухала гарнитура, би трябвало да създава доста високо налягане. Маркучат от термостатът до радияторът да се втвърди, като се отвори казанчето - да понамирисва на изгорели газове.
                            Оставете я известно време и сваляйте свещите. Като завъртите на стартер след това, ще се види колко е пострадала. Надуванвто на главата е задължително само ако се окаже гарнитура. Ако не е - направо търсете глава.

                            п.п. като промивахте системата, двигателят беше угасен, предполагам.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #15
                              Ами първият път онзи ден когато започна да прави магариите,в интерес на истината бях измъкнал маркучето което идва от дросела,и точех от там мизерията ,колата работеше,и доливах ледена вода в казанчето около 15л.докато не изчезна калта,и тръгне бистра вода,а вчера майстора как ги е промил втори път-нямам представа
                              sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                              Comment

                              Working...
                              X